Brand Performance Agency

NATIONALE POSTCODE LOTERIJ

Opdracht

De Nationale PostcodeLoterij heeft als missie de aarde een stukje groener te maken. Door het jaar heen ondersteunt HUNT. de Nederlandse PostcodeLoterij hierbij. Vooral door kritisch naar het gedrag van het merk te kijken en te adviseren hoe de merkbelofte geoptimaliseerd kan worden. Een belangrijk onderdeel hiervan is verduurzaming van het prijzenpakket.

Oplossing

We ontwikkelden voor de Nationale PostcodeLoterij het Ocean Clean Wash Plaid. Een plaid volledig gemaakt uit gerecycled plastic uit India. Gemaakt in India en…… gewassen in India. Veel gerecycled plastic komt na verwerking weer in het milieu terecht bij gebruik. Door de plaids 5 keer voor te wassen met een innovatief filter van PlanetCare is de

footprint minimaal. Het aantal microvezels dat nu vrij kan komen is hiermee geminimaliseerd. Dat moet ook wel, met Plastic Soup Foundation als partner.

Resultaat

50.000 gelukkige prijswinnaars ontvingen in januari deze heerlijk zachte plaid. In een fraaie verpakking met flyer en QR-code. Op de website werden zij gefeliciteerd met hun prijs, maar was vooral een film te zien over de totstandkoming van de plaid. Om transparant te zijn, maar vooral om bewustwording te creëren.

Quinty Trustful plaid