Aidsfonds is een sterk en vertrouwd merk in Goede doelen-land. Dit kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel. De usual suspects zijn frequent benaderd en de conversie neemt af. HUNT. ontwikkelde en realiseert heartgallery voor Aidsfonds. Verhuur van kunst waarvan de opbrengst naar bestrijding van AIDS gaat.
De strijd om de donateur onder goede doelen is keihard. En een beetje onhandig uitgedrukt: hoe erger de kwaal, hoe makkelijker de werving. Aids wordt geheel ten onnrechte steeds meer gezien als ‘jaren-80’ ziekte. Terwijl aidsbestrijding nog in volle gang en noodzakelijk is.
Met de introductie van heartgallery creëren we een voorportaal voor donateurs. Een poule van mensen die geinteresseerd zijn in kunst en cultuur en maatschappelijk geëngageerd zijn. Tegelijkertijd zorgen de inkomsten uit de verhuur van kunstwerken ook nog eens voor een structurele donatie aan Aidsfonds.
Gelanceerd in de Corona-tijd hebben we de verwachtingen bij moeten stellen. Geen live-events om onze mooie werken te kunnen delen. Wel een actieve online-campagne en radiocampagne die heartgallery forse bekendheid heeft gegeven. Nu doorbouwen aan conversie en heel Nederland laten weten waar heartgallery voor staat: Kunst voor liefde.
© 2024, HUNT. Brand Performance Agency