Een echt oerhollands met een prachtige geschiedenis en schitterend product: koffie. We grepen het jubileum aan om te laten zien dat ambacht innovatie niet in de weg hoeft te staan.
het inzicht
WERK AAN HET MERK
Smit&Dorlas is vooral bekend in en uit de horeca. Haar producten werden ten tijde van het jubileum exclusief verkocht…..nog. Met de stap naar het direct verkopen aan consumenten, moeten we grote base met B2B klanten koesteren, maar zij vormen ook de perfecte springplank naar grotere merkbekendheid bij de consument. Twee vliegen in één klap.
In mei ontvingen klanten een direct mail met een QR-code en een belofte: scan de QR-code en je maakt de hele maand juni kans op superprijzen en leuke verrassingen. Bij het scannen van QR-code werd WhatsApp geopend en was de klant ‘geactiveerd’ voor de een maand lang puzzels, prijsvragen en leerzame content. Met de opdrachten (Bijvoorbeeld: maak een foto van je mooiste cappuccino) genereerden we content voor de social media kanalen van Smit&Dorlas en konden klanten echte Smit&Dorlas prijzen winnen. Bijvoorbeeld een zitzak gemaakt van echte, oude bonenzakken.
het resultaat
SPRINGLEVENDE RELATIES
Het 200-jarig bestaan en deze actie bleken een perfect moment om de database op te schonen en klanten nog beter te leren kennen. 40% van de klanten deed een maand lang mee! De actie via WhatsApp leverde daarnaast enorm veel bruikbare data op en zorgde voor een betere merkervaring van consumenten bij S&D horecapunten. De branded prijzen hebben namelijk allemaal een mooie plek gekregen in de bars, hotels en restaurants.
kan jouw merk ook een hunt. campagne gebruiken?
Neem contact met ons op zodat we het kunnen bespreken.