Heartgallery

Aidsfonds

kunst en goed doel

Aidsfonds is een sterk en vertrouwd merk in Goede doelen-land. Dit kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel. De usual suspects zijn frequent benaderd en de conversie neemt af. HUNT ontwikkelde en realiseerde Heartgallery voor Aidsfonds. Verhuur van kunst waarvan de opbrengst naar bestrijding van AIDS gaat.

Inzicht: mensen zien bestrijding Aids niet langer als urgent

De strijd om de donateur onder goede doelen is keihard. En een beetje onhandig uitgedrukt: hoe erger de kwaal, hoe makkelijker de werving. Aids wordt steeds meer gezien als ‘jaren-80’ ziekte. We moeten zoeken naar andere manieren om relevant te blijven en nieuwe donateurs vinden.

Oplossing: kunstverhuur voor het goede doel

Met de introductie van Heartgallery filteren we mensen die geïnteresseerd zijn in kunst en cultuur en maatschappelijk geëngageerd zijn. Tegelijkertijd zorgen de inkomsten uit de verhuur van kunstwerken ook nog eens voor een structurele donatie aan Aidsfonds.

Resultaat: Kunst voor liefde.

Gelanceerd in de Corona-tijd hebben we de verwachtingen bij moeten stellen. Geen live-events om onze mooie werken te kunnen delen. Wel een actieve online-campagne en radiocampagne die heartgallery forse bekendheid heeft gegeven en Aidsfonds binnen 3 maanden duizenden leads en meer dan 100 nieuwe, structurele donateurs opleverde: Kunst voor liefde.