Tombola

Bertolli

TOMBOLAAAAAA!

Voor het merk dat al sinds 1965 het lekkerste uit Italië naar Nederland haalt, brachten wij het oudste Italiaanse spel in de lage landen: Bertolli Tombola!

 

Inzicht: A-merken moeten meerwaarde laten zien

In een sterk competitieve markt waarbij retailers hun private labels sterk laten groeien, moeten A-merken hun marge intact zien te houden én hun omzet. Dit vereist een sales-activatie die ook merkversterkend werkt.

 

Oplossing: Naast het lekkerste ook het leukste uit Italië halen, bingo!

Bijna niemand weet dit, maar het is echt waar: Bingo is van oorsprong Italiaans en werd daar al in 1560 gespeeld. Nog steeds is het populair onder de naam Tombola. Voor Bertolli ontwikkelde HUNT een innovatieve versie: bij aankoop van Bertolli producten krijgen consumenten een Tombolakaart via Whatsapp! Iedere week nieuwe kansen met een nieuwe trekking door een echte nonna! De actie werd aangejaagd met online video, social media, radio en POS.

 

Resultaat: Bertolli staat weer op de kaart.

Het was even geleden, een echte activatie van Bertolli in de supermarkten. De radiocommercials aangevuld met de online middelen en POS-materialen zorgden voor een sales uplift van 10% en verhoogde brand awareness.