Voor het merk dat al sinds 1965 het lekkerste uit Italië naar Nederland haalt, brachten wij het oudste Italiaanse spel in de lage landen: Bertolli Tombola!
het inzicht
A-merken moeten meerwaarde laten zien
In een sterk competitieve markt waarbij retailers hun private labels sterk laten groeien, moeten A-merken hun marge in takt zien te houden én hun omzet. Dit vereist een sales-activatie die ook merkversterkend werkt.
Naast het lekkerste ook het leukste uit Italië halen: bingo!
Bijna niemand weet dit, maar het is echt waar: Bingo is van oorsprong Italiaans en werd daar al in 1560 gespeeld. Nog steeds is het populair onder de naam Tombola. Voor Bertolli ontwikkelde HUNT. een innovatieve versie: bij aankoop van Bertolli producten krijgen consumenten een Tombolakaart via Whatsapp! Iedere week nieuwe kansen met een nieuwe trekking door een echte nonna! De actie werd aangejaagd met online video, social media, radio en POS.
het resultaat
Bertolli staat weer op de kaart.
Het was even geleden, een echte activatie van Bertolli in de supermarkten. De radiocommercials aangevuld met de online middelen en POS-materialen zorgden voor grote zichtbaarheid en verhoogde brand awareness. Op dit moment zijn de sales-resultaten helaas nog niet beschikbaar, maar het aantal WhatsApp conversaties is bijzonder hoopgevend.
kan jouw merk ook een hunt. campagne gebruiken?
Neem contact met ons op zodat we het kunnen bespreken.