Al sinds 2016 is ING Private Banking sponsor van de golfsport. Aanvankelijk als sponsor en partner van NGF, nu vooral door het hele jaar door golfdagen te organiseren voor haar relaties. Dit ligt volledig in lijn met de focus van de private bank op persoonlijke aandacht. Daarnaast staat ING bekend om haar innovatiekracht. HUNT. ontwikkelde een activatie die deze twee kenmerken verenigt en versterkt.
Iedere golfer heeft een natuurlijke, eigen lijn in zijn of haar swing. Eigenlijk net als bij een handtekening. Altijd anders, maar in de basis gelijk. Iedere keer uniek, iedere keer persoonlijk.
Alle deelnemers van ING Golfdagen krijgen hun eigen golfhandtekening: de Swingnature. Met camera’s wordt de swing vastgelegd. Vervolgens wordt de swingbaan getraced en vastgelegd in een eigen unieke vorm. Direct na de golfdag ontvangt de relatie zijn eigen Swingnature per mail en een persoonlijke video-analyse door Inder van Weerelt. Als klap op de vuurpijl staat de relatiemanager enkele weken later voor de deur met een customized Titleist Cap, voorzien van de Swignature van de relatie. Veel persoonlijker wordt het niet.
De activatie vindt plaats op alle ING Golfdagen in 2023. In totaal met bijna 600 gasten. Al deze deelnemers ervaren hoe persoonlijke aandacht en innovatie samenkomt bij ING Private Banking. En nog fijner: door de gepersonaliseerde cap met ING Private Banking logo zullen zij zich ook op de andere golfdagen als ambassadeur voor ING Private Banking inzetten.
© 2024, HUNT. Brand Performance Agency