Assets_Hamburger zwart blok
KNVB logo

Ontwikkeling en lancering ‘Final League’

Meidenvoetbal groeit als kool. Echter, de niveauverschillen zijn nog steeds groot. Te groot. Dus introduceert de KNVB een nieuwe opzet van de competitie voor meiden tot 20 jaar. Een indeling in 4 fases, waarbij de laatste fase een centraal slottoernooi is op 10 juni 2022. Dit toernooi gaat gespeeld worden op honderden clubs met zo’n 45.000 deelnemers. De uitdaging: clubs enthousiasmeren en bekendheid generen voor het nieuwe initiatief.

het inzicht

Voetbal is voor iedereen

Het moet een natuurlijk gegeven zijn dat voetbal niet alleen voor jongens is. Door iets specifieks nu voor meisjes te ontwikkelen, benadruk je juist de verschillen.

De oplossing

Final League

Meiden lopen voor

We geven het slottoernooi een naam die de lading dekt. En een naam die de ambitie van de KNVB weergeeft om meidenvoetbal op een gelijk niveau te laten komen met de jongens-variant. Sterker nog, we organiseren iets dat in het jongensvoetbal mogelijk pas later geïntroduceerd wordt.

het resultaat

Het grootste voetbaltoernooi van Nederland

Op 10 juni spelen bijna 45.000 meiden op meer dan 300 clubs tegen elkaar tijdens de Final League. Voor de lol of voor de winst. HUNT. ontwikkelde de naam, maar ook alle communicatiemiddelen. Van het enthousiasmeren van de clubs tot en met het creëren van content voor social media. Er werd zelfs een heuse tune ontwikkeld in samenwerking met DJ La fuente.

KNVB campagne final league door HUNT amsterdam

kan jouw merk ook een hunt.
campagne gebruiken?

Neem contact met ons op zodat we het kunnen bespreken.