Assets_Hamburger zwart blok
Logo HUNT Amsterdam brand performance agency wit

HUNT.’S STATEMENT TEGEN FAST FASHION

Je herkent het vast. Een vriend of vriendin die je vol enthousiasme vertelt dat je wel gek moet zijn als je echt koopt terwijl je voor een scheet en twee knikkers een namaak Chanel, Acne of Gucci sjaal uit China kan laten invliegen. Inmiddels lijkt dit meer gewoonte dan uitzondering. AlieXpress verscheept dagelijks duizenden namaakartikelen over de hele wereld. Merk- en mensenrechten worden op grote schaal geschonden. Daar moet iets aan gedaan worden.

het inzicht

GEEF OM ELKAAR. NIET ALLEEN AAN ELKAAR.

Kerst is hét moment voor een statement tegen fast fashion. Reden: het schitterende contrast tussen om elkaar geven en het volledig schijt hebben aan mens, merk en milieu.

De oplossing

EEN ECHTE ALIEXPRESS MUTS

We ontwikkelden een échte AlieXpress muts (i.p.v. AliExpress). Gebreid in het noorden van Friesland van de allerbeste Nederlandse wol door Alie en haar team van breisters. Een schitterend lokaal product met een lekker schurende merknaam waarmee we de grootste namaker op de hak nemen.

Alle relaties van HUNT. kregen de muts als kerstgeschenk en iedereen kon de muts kopen via alie-xpress.nl. De opbrengst van de verkoop ging naar ActionAid, de stichting die zich hardmaakt voor gelijke rechten in de productieketen.

het resultaat

EERLIJK DUURT NIET HET LANGST.

Binnen een week nadat de webshop live ging, werden wij door AliExpress gesommeerd de site online te halen en verkoop te stoppen. De verkoopaantallen van onze Chinese vrienden hebben we dus niet gehaald. Wel hebben we meer dan 150 mensen met een echte AlieXpress-muts op ijsbanen en langs hockeyvelden gestaan (de muts is zelfs gesignaleerd in Lapland) en heeft de muts voor veel gespreksstof gezorgd. En dat was dan ook exact de bedoeling. We kunnen immers onze woede wel richten op TEMU en anderen, maar de keuze voor een eerlijk product begint echt bij onszelf.

kan jouw merk ook een hunt.
campagne gebruiken?

Neem contact met ons op zodat we het kunnen bespreken.